Dag 6 (Noordkaap, via een omweg)

21 juli 2022 - Nordkapp, Noorwegen

Vannacht voor het slapen gaan nog even bij de kerstman op bezoek geweest, deze man (mag je dat nog zo zeggen?) woont op de artic circel, waarbij we deze ook direct zijn gepasseerd. Nog een uurtje doorgereden en toen gaan slapen in de middle of nowhere. Heel vroeg wakker door de zon die recht in ons gezicht scheen, dus maar een deken over de ruit gelegd en weer verder slapen. Wakker en weer verder, nu ook de eerste rendieren moeten ontwijken, deze dieren zijn erg dom en blijven gewoon midden op de weg lopen. Bijde eerste de beste supermarkt maar eens ontbijt gehaald, bleek het de meest noordelijke Lidl van de wereld te zijn (moeten we nu ook een keer naar de meest zuidelijke?). Onderweg een leuk plekje opgezocht om te ontbijten. Soms kom je rare winkeltjes tegen onderweg, een souvenirshop met allemaal oude fietsen in de tuin. Finland deed een beetje troosteloos aan in vergelijking met Noorwegen, maar dat kan ook komen dat na het passeren van de grens de zon ineens begon te schijnen. Onze route verder vervolgd naar Gamvik, iemand had ons verteld dat dat zo ongeveer op de route naar de Noordkaap lag, nou beste iemand, het was maar 400 Km waar we zo’n 6 uur over hebben gedaan. Maar ik Wil niet klagen, want het waren voor het grootste gedeelte ook hele mooie rij kilometers, nu maar hopen dat we niet geflitst zijn. In Gamvik hebben we een bezoekje gebracht aan het kerkje en aan de vuurtoren. Daarna in één ruk door naar de Noordkaap, verschillende rendieren, schapen en vossen moeten ontwijken, maar gelukkig de zon scheen dus zicht genoeg. Wel bijzonder dat je midden in de nacht een zonnebril moet opzetten om niet verblind te worden door de zon. Even over drie waren we op de Noordkaap, snel wat foto’s gemaakt en hup naar bed.

3786 Km (1098 vandaag)

Volg ons live op de Noordkaap.

1. John:
    22 juli 2022
    Wat een avontuur, leuk verslag en mooie foto's!
  2. Anke:
    22 juli 2022