Dag 9 (Elverum)

24 juli 2022 - Elverum, Noorwegen

Deze keer om 6 uur gewekt door de zon, snel een deken over de ramen en nog weer een paar uurtjes pitten. Brood en melk hadden we nog, een oplos espresso erbij en het ontbijt was ook weer achter de rug. Omdat we de bossen van Zweden wel een beetje zat waren hadden we bedacht om dan maar weer een stukje via Noorwegen te gaan om uiteindelijk maar te gaan eten in Trondheim bij Jimi's diner. Een bijzonder restaurant, zelf je bestelling doorgeven aan de bar, vooraf betalen (tot zover valt het nog wel mee), hetgeen je moet betalen moet je eerst overtypen en dat zou je kunnen verhogen met een fooi. Toen ik opmerkte dat je een fooi achteraf pas geeft als je het een fooi waard vind, werd ik aangekeken alsof ik niet goed bij mijn hoofd was. Jammer dan, dan geen fooi ook al was het eten verder prima. Bij het terug gaan naar de auto, wederom het probleem van een gesloten winkelcentrum en parkeer garage. Gelukkig was er een andere toerist met hetzelfde probleem die ergens een code had gekregen om de deur van de parkeergarage te kunnen openen. Toen we er uit waren en nog even aan het kijken waren hoe verder te rijden kwamen er nog een aantal parkeerders aan die voor de dichte deur stonden. Na het eten nog flink wat uurtjes doorgereden om rond 1 uur 's nachts de auto voor de laatste keer stil te zetten voor een overnachting in de auto. Ben zelfs nog weer een stukje terug gereden om op een mooie plek te gaan slapen.

5813 Km (721 vandaag)