Dag 12 (Elp)

28 juli 2022 - Westerbork, Nederland

Na een paar uurtjes zitten in Kopenhagen verder met de trein, de nachttrein die ons tot Hamburg gaat brengen. Deze trein zat stampvol, met te weinig plek voor alle bagage, niet echt comfortabel. Tot overmaat van ramp moesten we in Duitsland ook nog een mondkapje op, nadat je eerst een paar uur zonder hebt mogen zitten. Nadat een conducteur iemand had uitgekafferd kregen wij er een van een medepassagier. In Hamburg zouden we een relaxte overstap moeten hebben, maar we moesten naar de voorste wagon, terwijl we aan de achterkant van de trein stonden en deze zeer lang was. Uiteindelijk maar halverwege ingestapt in de bijna lege trein en dat was gelukkig geen probleem voor de conducteur. In Bremen werden we al opgewacht door Anne-Marie en als dank voor het ophalen hebben we haar onderweg naar huis getrakteerd op een ontbijt/lunch bij de . . .

Uiteindelijk rond het middaguur thuis.

Conclusie: als we geen pech hadden gehad met de auto, dan is een retourtje Noordkaap prima te doen in 10 dagen.

trein 7418 Km (585 vandaag)

auto 7666 Km (248 vandaag)

ps. Bedankt voor alle reacties, was fijn om te lezen en te weten dat er mee geleefd wordt.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Inge:
    28 juli 2022
    Wauw, wat een topper is Anne Marie!!!
    Mooi onthaal en een goede afsluiting van een onvergetelijke reis.