Dag 10 (Jönköping)

25 juli 2022 - Jönköping, Zweden

De laatste echte autodag van onze terug reis. Omdat ik gisteren al even verder was gereden wist ik dat daar een nagelnieuwe Mac Donald was waar vast een prima ontbijt geserveerd kan worden. Tijdens het ontbijt alvast een hotel geboekt, zo dicht mogelijk bij het station. Op de flitsmeister app verder gereden naar Jönkoping, rij je eens over gravel ipv asfalt, en om aan te geven dat het hier om een echte weg ging hebben de Noren er ook maar een snelheidscamera neergezet.Via een binnenweggetje zweden binnen gereden en al luisterend naar Olav Mol die verslag deed van de Formule 1 zijn we langs het grootste meer van Zweden naar ons hotel gereden. Snel gedoucht (wat kan dat lekker zijn na een week), schone kleren aan, alvast wat spullen uit de auto gehaald, even gerust en toen verder naar een BBQ. Frank zat ongeveer 50 km verderop in een vakantie huisje, samen met zijn ouders en zusjes. We hadden afgesproken dat als we elkaar binnen 100Km zouden passeren, we dan een bakje koffie zouden gaan doen. Erg gezellig en ook een bijzonder vakantie huisje. Terug in het hotel onze spullen maar eens treinreis klaar gemaakt, alles zoveel mogelijk in de slaapzakken gestopt, onder de bedden een stuk tapijt uit de vloer gesneden en dit om de slaapzakken gerold voor de stevigheid. Twee dozen en twee tassen gevuld en een stuk touw en ducktape doen de rest.

6449 Km (636 vandaag)

Van reisblog naar fotoboek