Dag 11 (Kopenhagen)

25 juli 2022 - Kopenhagen, Denemarken

Eindelijk weer eens in een echt bed gelegen, wel een beetje kort maar ja we wilden op tijd zijn voor het ontbijt. Het ontbijt was een traktatie, keus uit heel veel lekkere en gezonde dingen en niet onbelangrijk: all you can eat. Na het ontbijt onze spullen in de opslag gezet en werd het tijd om de auto terug te brengen, twee dagen eerder dan gepland. Die twee dagen werden keurig van de eindafrekening afgehaald, net als de toeslag voor het rijden naar Nederland (wat we eerst van plan waren), er werd zelfs gevraagd of de toeslag voor Finland en Noorwegen er ook af kon (wel bijzonder, een verzekering waarbij je achteraf je opties kunt aanpassen). De elektrische koelbox met bier maar achter gelaten bij de garage afdeling die belast was met de afvoer van de Renault. Handje geven en vervolgens te voet weer terug naar het hotel. Omdat we nog een paar uurtje moesten wachten hebben we de tijd gehad om het lucifer museum van Jönköping te kunnen bezoeken, nou dat was een echte opsteker. Bedankt voor de tip. Daarna toch nog een hamburger kunnen eten bij de Bastard Burger, wat in Stockholm niet was gelukt. Aparte eet gelegenheid, maar wel lekker. Terug in het hotel nog even rustig gezeten om vervolgens onze spullen maar eens op te pakken en richting het station te gaan. Wat is Jan sterk, onder elke arm een rol tapijt met slaapzakken erin, in elke hand een doos en een tas om zijn nek, bleef voor mij alleen de gele Jumbo tas nog over. De treinreis was best vervelend met vier keer een overstap waarvan 3 binnen twaalf minuten. Op het centraal station van Kopenhagen moesten we iets langer wachten, ook een bijzonder ervaring om te zien wat daar 's nachts allemaal rondspookt.

auto 6451 Km (2 vandaag)

trein 6833 Km (382 vandaag)