Dag 8 (Strömsund)

23 juli 2022 - Trondheim, Noorwegen

Werden we eerst voor vieren gewekt door de zon die recht in onze auto scheen, werden we een paar uur later gewekt door gepraat in de buurt van de auto. Bleek dat de politie daar 's morgens een alcohol controle aan het houden was. Een mooie gelegenheid om ook eens een Noorse politie auto van binnen te bekijken. In de buurt van onze slaapplek heeft ook een beroemdheid zijn plekje gevonden, nl. Pelle de politie auto. Onderweg werden we lekker gemaakt voor een heerlijke zalm-soep als lunch, maar na het zien van de prijs van €16,- per kommetje, toch maar besloten verder te rijden. Omrekenen mag misschien niet meer, maar meer dan 140,- gulden voor twee kommetjes soep, dat gaat niet smaken. Daarna maar in een soort van cafetaria een heerlijk broodje gescoord. Later op de dag langs een hele serie waterkracht centrales gekomen waar je wel heel dicht bij kon komen maar geen foto's mocht maken. Aangezien we nog steeds ver buiten de normale wereld waren hebben we ons moeten trakteren op een etentje bij de benzinepomp, eigenlijk wel net zo lekker als de mac. Voor de nacht uiteindelijk gestopt op een parkeerplaats bij een brug in Strömsund.

5092 Km (943 vandaag)

De foto’s

Bart, klik op deze ——>link<—— om ons live te volgen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Inge:
    23 juli 2022
    Mooie plaatjes gemaakt.
    Politie???
    Noorwegen is prachtig hè!
  2. Elena:
    24 juli 2022
    Adembenemend, Arjan! Verhaal, foto’s én avontuur!
  3. Inge:
    25 juli 2022
    Zijn jullie al thuis gearriveerd?
  4. Wemmie Booij:
    26 juli 2022