Dag 4 (Enånger, in de buurt van)

19 juli 2022 - Enånger, Zweden

Maandag, de derde dag in Jönköping. Goed geslapen, ontbijt gehaald, ons gemeld bij de garage, ontbeten. De anwb gebeld, ja we werken aan jullie probleem, we hebben de vraag uitgezet bij onze zustermaatschappij, U hoort van ons en als U binnen drie uur niets hoort, neem dan zelf nog maar weer contact op. Na drie uur nog niets, zelf maar voorgesteld om iets ter plekke te huren, de vakantie af te maken, zelf de auto weer terug brengen en dan met de trein naar huis. Ook daar had de anwb meer dan drie uur voor nodig om te bedenken of dat goed was. Uiteindelijk was het goed. Het is een mooie (snelle) Volvo geworden, snel onze spullen over gepakt, de Renault een laatste aai gegeven en net na sluitingstijd van de garage eindelijk weer onderweg. Één uur later en we waren ingehaald door Frank, zijn ze net voor gebleven. Onze eerste belangrijke stad die we passeerden was Stockholm, toch even met de auto erdoor en zoeken naar een leuk restaurantje, Bastard Burgers zag er wel geschikt uit. Snel de auto in een parkeergarage en bovengronds op zoek naar het restaurant. 10 voor 9 ‘s avonds, sorry wij gaan sluiten evenals alle andere betaalbare restaurantjes, dan maar terug naar de auto om onderweg iets te scoren. Probleem het winkelcentrum waar onze auto stond was inmiddels ook afgesloten, via een hele lange omweg toch nog bij de auto kunnen komen en onze reis kunnen vervolgen om uiteindelijk maar bij de eerste gele M te stoppen. Wel kunnen we Stockholm nu van ons lijstje afstrepen.

De rit naar het noorden was een hele mooie, helemaal donker werd het al niet meer en je reed naar het licht toe. Het werd ook steeds iets minder donker, heel mooi om zo de omgeving te zien. Uiteindelijk op een parkeerplek overnacht, en eigenlijk viel dat best mee ook al lagen we niet volledig languit.

1747 Km (588 vandaag)

Zie het stipje weer bewegen.