Dag 2 (Jönköping)

16 juli 2022 - Jönköping, Zweden

Het verslag van vandaag iets eerder dan gepland. Wilde ik gisteren nog als grap toevoegen dat er nog ingezet kon worden of we het zouden halen met deze auto tot de Noordkaap, blijkt de grap nu niet meer zo leuk te zijn. Vannacht heerlijk geslapen in de auto, lekker languit liggen. We hadden nog drie Duitse bolletjes en een pakje melk, snel gegeten en op weg naar ons eerste doel, het zeemeerminnetje van Kopenhagen. Eerst stonden we nog bij het verkeerde ding, een of andere beer, maar met een andere navigatie app kwamen we wel op de goede plek uit. Kopenhagen is kennelijk ook al ten prooi gevallen aan de cruiseschepen met duizenden passagiers. Verschrikkelijk. Na het maken van de verplichte foto bij het zeemeerminnetje snel verder naar ons volgende doel, de meest noordelijke Mac Donalds. Eerst over de nieuwe brug, man wat een ding. Deze keer wel een foto kunnen maken tijdens het rijden. De tolpoort ging ook nog open, dus de kentekenregistratie en vooruit betalen werkt. Vlot na de brug hadden we toch wel zin gekregen in een echt ontbijt, en gelukkig was daar de IKEA, spareribs als ontbijt, prima te doen. Rondje door de winkel en weer verder. Het plan was om in Jönköping boodschappen te doen, daarna door te rijden naar Stockholm om wat te eten om daarna het gat naar de noordkaap nog verder te verkleinen. Bij het inrijden van Jönköping was in één keer alle kracht van de motor weg, je voelt je dan net Charles Leclerc. De distributieriem, gebroken op zaterdag middag. Gelukkig hebben we wegenwacht daarom staat de auto nu op een gezellig industrie terrein te wachten op een sloper en wij mogen wachten op een vervangende auto. Spanend, wanneer en wat we mee krijgen. Noodgedwongen zitten we nu in de Mac Donalds. Hopelijk morgen een positiever verhaal.

1159 Km (371 vandaag)

Zie waar we nu zijn

1. Inge:
    16 juli 2022
    Ach, zo maak je wat mee hè 😜.
    Ik hoop voor jullie dat het een top auto gaat worden, 1 met genoeg pk's zodat je de verloren tijd weer snel kunt inhalen (drive save).
  2. Betsy en Harry:
    16 juli 2022
    Pech. Maar je humeur lijdt er niet onder, gelukkig. Blijf genieten!
  3. Suzanne:
    16 juli 2022
    En dan loopt het anders dan verwacht, maar jullie houden de moed erin! Succes, hopelijk kunnen jullie je reis snel voortzetten!
  4. Linda:
    17 juli 2022
    Wat jammer, hoop dat jullie deze mooie reis wel af kunnen maken. Succes!